آخرین اخبار
کد مطلب: 80131
بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و تکليفي در اين زمينه ندارم
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1875

به گزارش سلام لردگان، "حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اکبر ناطق‌نوري" عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان يکي از چهره‌هاي تاثيرگذار و مهم با پيشينه انقلابي در ميان جريان‌هاي سياسي کشور به ويژه اصولگرايي مطرح است.

بعد از انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم در 24 خرداد ماه تمامي شبهات مربوط به انتخاب و حتي مصادره اين شيخ کهنه‌کار اصولگرا در ميان جريان‌ها و شخصيت‌هاي سياسي از جمله اصلاح‌طلبان به اوج رسيد تا جاييکه کار به مصادره وي به نفع يک جريان سياسي خاص رسيد.

"غلامحسين کرباسچي"دبيرکل حزب کارگزارن و از نيروهاي نزديک به اصلاحات در آبان ماه سال گذشته خبر از احتمال اجماع اصلاح‌طلبان بر روي ناطق‌نوري براي حضور در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي داد.

اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات رياست‌جمهوري سال 1392 و پيروزي "حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني" عضو جامعه روحانيت مبارز، فراکني‌ براي مصادره شخصيت‌هاي سياسي به نفع خود آغاز و سعي در به سر بردن توهمات واهي خود مبني بر پيروزي مطلق اين جريان سياسي در انتخابات گذشته دارند و تا جاييکه تلاش‌ها براي مصادره ديگر عضو جامعه روحانيت مبارز را براي پيروزي در کسب اکثريت کرسي‌هاي مجلس دهم بعد از طرح ادعاي اصلاح‌طلب بودن رئيس‌جمهور فعلي کشورمان صدچندان شده است.

اما در اين ميان گلايه شيخ اصولگرا نسبت به جريان سياسي متبوع خود در بعد از انتخابات رياست‌جمهوري نهم را نمي‌توان ناديده انگاشت و گلايه‌اي که با گذشت بيش از چهار سال به قوت خود باقي است و تاکنون هم، هيچ علاقه‌اي براي حضور در جلسات تشکل متبوع خود يعني جامعه روحانيت مبارز نشان نداده است.

پاسخ منفي شيخ پير به "محمدرضا باهنر"

اما در ميان اقدامات مختلف سياسيون اصلاح‌طلب، تلاش‌هاي "محمدرضا باهنر" رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري هم، براي جلب رضايت شيخ پير اصولگرا به عنوان ليدر تشکيل حزب فراگير به جايي نرسيد و براساس سخنان باهنر در نشست خبري با خبرنگاران در سوم تيرماه که درباره ليدري "ناطق‌نوري" گفت: اين عضو جامعه روحانيت مبارز يک ظرفيت براي انقلاب است و ذاتا خاستگاه اصولگرايي دارد و ما درخواستمان را براي ادامه همکاري و فعاليت با وي مطرح کرده‌ايم اما ايشان هيچ اراده‌اي براي بازگشت به فعاليت‌هاي سياسي ندارد و مذاکراتي در اينباره انجام شده اما پاسخ وي منفي است.

شايد بتوان عدم علاقه ناطق‌نوري را براي انجام فعاليت سياسي يک نوع اتمام حجت نه تنها براي جريان اصولگرايي بلکه براي اصلاح‌طلباني ‌که چشم طمع براي مصادره شخصيت‌هاي تاثيرگذار جريان رقيب به نفع خود تعبير کرد.

انتقاد از تندورهاي بي‌ترمز در سياست

"حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اکبر ناطق نوري" با حضور در مراسم ختم "حاج ابولفضل حاجي‌حيدري" عضو شوراي مرکزي کميته امداد امام خميني (ره) و حزب موتلفه اسلامي در سال گذشته اظهار داشت: هر فرد با تقوايي نه دروغ مي‌گويد و نه تهمت مي‌زند و هيچگاه مردم را به جان هم نمي‌‌اندازد و نمامي نمي‌کند و راه درست را طي مي‌کند، افراد با تقوا، افراط‌ گرا و تندرو نيستند بلکه معتدل‌ هستند و يکي از بدبختي‌هاي کشور ما اين است که گرفتار تندروها (بي‌ترمزها) هستيم؛ تندروي نامتعادل کردن به کشور ضربه وارد مي‌کند چرا که ما ميزان داريم و ميزان ما ولي‌فقيه است.(اينجا) 

بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و نمي‌کنم


اما در نهايت در ميان تمام موضوعات مطرح شده از سوي هر فرد و جريان سياسي در قالب مصادره و يا انتخاب ليدري وي براي تشکيل حزب فراگير به منظور حضور پرقدرت در انتخابات دهم مجلس شوراي اسلامي در اسفند ماه سال 94 "حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق‌نوري" براي بار ديگر و اينبار در همايش اساتيد و دانشجويان ايراني خارج از کشور در روز دوازدهم مردادماه در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان شرکت‌کننده مبني بر اينکه آيا در انتخابات شرکت خواهيد کرد يا نه؟ گفت: بنده بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و نمي‌کنم و تشخيص مي‌دهم که تکليفي در اين زمينه ندارم.

بخشي از سخنان ناطق‌نوري در همايش اساتيد و دانشجويان ايراني خارج از کشور بدين شرح است:

وي با اشاره به حضور خود در مجلس شوراي اسلامي در دوره‌هاي گذشته گفت: در نقاط مختلف دنيا اتاق‌هاي فکري وجود دارد که اين اتاق‌هاي فکر افرادي که سا‌ل‌ها کار سياسي کرده‌اند تجربه‌ خود را در اختيار جوان‌هايي که تازه وارد عرصه‌ سياست مي‌شوند، مي‌گذارند و من وقتي رياستم در مجلس تمام شد بر اين موضوع تاکيد کردم.

دليل عدم حضور ناطق‌نوري به دنياي سياست

اين عضو جامع روحانيت مبارز با بيان اينکه 20 سال نماينده بودم و 20 سال پوستر بنده در سطح ديوارهاي شهر زده شد و اين موضوع بس است، تصريح کرد: من اکنون 71 سالم است و از نسل اول انقلاب هستم. ما بايد به نسل‌هاي ديگر براي حضور در عرصه فرصت بدهيم و نگاه من اين بوده و هست و به همين دليل براي حضور در اين عرصه احساس تکليف نمي‌کنم و اميدوارم که در انتخابات آينده مجلس نيز چنان مسائل ساماندهي شود و پيش رود که تمام نيروهاي خدمتگذار بتوانند با انگيزه وارد اين صحنه شوند و انتخابات به صورت مناسب برگزار شود.

ناطق‌نوري درباره اتهامات وارده از سوي احمدي‌نژاد عليه خانواده خود، گفت: وي يک نسبت‌هايي را دادند و گفتند بردند و خوردند و همان موقع، وي اسم پسر من را نيز بردند و پسر من شکايت کرد.

اين شيخ پير در ابتدا به شوخي درباره تعلق خود به جريان‌هاي سياسي در کشور خاطرنشان کرد: به اين زودي‌ها نمي‌فهميد. من اين جناح‌بندي‌هايي که به معناي کنوني در کشور وجود دارد، را قبول ندارم و معتقدم در کشور ما دموکراسي حاکم است و مراجعه به آراي مردم است و ما در طول 35 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون نزديک به 36 الي 35 انتخابات داشته‌ايم، مراجعه به آراء مردم داشته‌ايم ولي اشکال بر اين موضوع است که دموکراسي آورده‌ايم، ولي ابزار آن را نياورده‌ايم.

وي با بيان اينکه نه چپ و نه راست و نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا اکثرشان قاعده بازي را بلد نيستند، اظهار داشت: در کشور ما چپ سر کار مي‌آيد قلع و قمع مي‌کند، حتي فراش فلان مدرسه در فلان جا را نيز عوض مي‌کند و موقعي هم که راست بر سر کار مي‌آيد آن هم همينگونه عمل مي‌کند و ما 35 سال است که با سر کچل مي‌خواهيم اوستا شويم و من اين عملکرد را قبول ندارم.

تکذيبيه‌هاي ائتلافي از سوي چهره هاي شاخص سياسي

آيت‌الله "هاشمي رفسنجاني"، در دوازدهم تيرماه اخبار منتشر شده در بعضي رسانه‌ها مبني بر تشكيل جلسه با آقايان "سيدمحمد خاتمي" و "ناطق نوري" براي انتخابات مجلس دهم را تكذيب كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به روزنامه جمهوري اسلامي گفت: چند ماه است كه آقاي خاتمي را نديده‌ام و با آقاي ناطق‌نوري هم درباره انتخابات مجلس آينده هيچ جلسه يا صحبتي نداشتم.

با اين وجود و اعلام تکذيبيه‌هاي مختلف تمامي گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي و با توجه به آخرين اظهارات ناطق‌نوري، اصلاح‌طلبان بايد به فکر ارائه ايده‌هاي جديدي براي تشکيل ائتلاف ميان چهره‌هاي مختلف براي پيروزي در انتخابات دهم مجلس بيافتند چرا که اين شيخ کهنه‌کار با ارائه و تکرار اين مطالب نه چندان جديد و تازه براي بار ديگر آب پاکي را بر پيکر اصلاح‌طلبان ريخت.

انتهاي پيام/

باشگاه خبرنگاران

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس